פירון: הקרן לידידות לא מעורבת בתכני הקייטנות וחלקה התקציבי מזערי

אתר קול חי No Comments on פירון: הקרן לידידות לא מעורבת בתכני הקייטנות וחלקה התקציבי מזערי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך הרב שי פירון התראיין השבוע לעיתון 'בשבע' המתפרסם בשבת הקרובה. להלן 2 מובאות מתוך הראיון:

מה תגובתך לטענות על מעורבות 'הקרן לידידות' בקייטנות המשרד הנפתחות השבוע? האם לא מדובר במעורבות בעייתית מבחינה אתית?

"הקרן לידידות אינה מעורבת כלל בתכנים ובניהול של מפעל בתי הספר של הקיץ. כמו כן, חלקה התקציבי של הקרן במפעל 'בתי הספר של החופש הגדול' הוא קטן. ההשקעה הגדולה, המשמעותית והניכרת היא של המדינה והשותפים האחרים. אני מצר על כך שאיש מהמבקרים לא פנה אליי כדי לבדוק את העובדות. באופן פרדוקסאלי, הרבנים שתמכו במהלך או לכל הפחות לא הביעו התנגדות קיימו איתי שיחה ארוכה, מרובת שאלות, שירדה לפרטי הפרטים של התכנית. לעומת זאת, כששאלתי את אחד הבולטים מבין הרבנים האוסרים על סמך מה פסק את פסקו, הוא השיב: 'קראתי בעיתון דה-מרקר'. זה מעציב. בעיקר כשהנפגעים הם גם הורים שקשה להם לעמוד בנטל התשלומים. אני לא נכנס לעצם השאלה ההלכתית. על כך כבר כתב הרב אליעזר מלמד דברים ברורים".

כראש ישיבת הסדר לשעבר, איך הרגשת עם הקמפיין שנוהל בין היתר על ידי ח"כים ממפלגתך נגד ישיבות ההסדר?

"אני לא יודע על איזה קמפיין אתה מדבר, לא הייתי מעורב בפרטי העניין. אבל אני אומר שלושה דברים קצרים בעניין הזה. אחד, ישיבות ההסדר הוקמו בסיטואציה חברתית מסוימת. מאז יש הרבה מאוד תלמידים במכינות קדם צבאיות שלומדים שנתיים ושלוש ואז משרתים שירות מלא. מאז יש ישיבות גבוהות שגדלו והתפתחו, ויש תופעה של הגדלת תורה בציבור הדתי לאומי. יש מקום לבחון את המסלול בהתחשב בשינויים שחלו בתוך הציבור. אם ראשי הישיבות היו מאריכים את השירות לשנתיים, חלק גדול מהדיון הציבורי היה נחסך.
"דבר שני, צריך להיות היום הסבר מוסרי מאוד גדול שיסביר למה לבחור מותר להיות חמש שנים בהסדר ודקה אחרי שזה נגמר להגיע לאוניברסיטה. האם זה מצדיק שירות צבאי קצר יותר?
בסעיף השלישי, אני רוצה להגיד לך שאני מוטרד ממה שאני שומע מהילדים שלי ומהחברים שלהם ביחס למסלול ההסדר. אני שומע יותר ויותר קולות שמדברים כשם קוד על עולם של 'עד הסוף'. תלמד עד הסוף, תעשה צבא עד הסוף. אני לא מסכים עם הילדים שלי, אבל מותר לשאול שאלות".
השר פירון מכחיש את הטענה לפיה עומדים להיסגר מכוני ההוראה בישיבות ההסדר. "אין אמת בטענה הזו. אם במכון מסוים ירד מספר התלמידים מתחת לרף מסוים הוא ייסגר, אבל אין שום שינוי במדיניות בנושא הזה מלפני שנה או חמש שנים. לא רק שאין החלטה בנושא, מעולם לא היה דיון בסוגיה הזו לא בלשכת השר ולא בשום מקום אחר".



0 תגובות